teamountain obchod s čajem
nový koncept pití čaje
- Asian Flavours, Creating architecture for culinary culture, Christian Schittich, 2015, Germany Teamountain v knize vydané editionDETAIL
Kamenný obchod Tea Mountain, přináší na scénu nový zážitek vychutnávání čaje, současné způsoby přípravy i tradiční degustaci. Martin Špimr a Ilona Pilčíková od začátku spolupráce s a1 debatovali nový směr prezentace čaje a otevřeli tak místní, leckdy uzavřenou, kulturu čajovníků širší veřejnosti.
interiér obchodu
Dva světy, dvě atmosféry…
Pití čaje v klidu tmavé klenby a prodej vyjímečných chutí ve světlé, zemité barvě.
Prostor původního obchodu v Křižíkove ulici v pražském Karlíně, je pomyslně rozdělen zlatou linkou na dvě části, která se klene téměř středem obchodu.
Černá omítka s příměsí uhlíků a slámy vytváří ambientní atmosféru, takže při vstupu je zákazník vytržen z ruchu ulice a může se usadit k degustaci a nebo se soustředit ve světlé prodejní polovině obchodu na nákup a prezentaci čajů. Sezení pod černou klenbou je u stolků doplněno ohořelým sloupem se zlacenou dutinou, odkud vystupuje žlutě zářivé světlo, je to malý reflektor, který objímá samostatnou atmosféru každého stolku.
Prodejní pult a police s vystaveným zbožím, je proveden z jasanových fošen s vyjímečnými detaily, jako je čajového moře z vloženého pískovce, což je jednoduše řečeno děrovaná deska, na které se připravuje čaj a odlitá voda stéká snadno ze stolu, aniž by se musela utírat. Prodejní pult má také svůj světlený sloup, je totiž místem nejen k prodeji, ale i k degustaci. Mezi jemné detaily, které si vedle vyjímečných čajů může zákazník užívat až na druhý pohled patří ohořelý kryt váhy, nebo provazové úchyty otvorů pracovní desky.
Vytříbený detail a nenásilná vrstevnatost patří mezi hlavní jmenovatele celého návrhu interiéru Tea Mountain.